L’Associació Espanyola de Directius distingeix a Enric Casi amb el Premi AED al Directiu de l’any 2006

Barcelona, 11 de juliol de 2007.– L’Associació Espanyola de Directius (AED) ha atorgat el Premi AED al Directiu de l’any 2006 a Enric Casi, director general de Mango.

• La decisió del jurat ha valorat la labor d’Enric Casi com director general de Mango, impulsant un important procés d’expansió i internacionalització que li ha dut a gestionar actualment una xarxa de més de 1.000 botigues en tot el món.
  • El Premi AED al Directiu, que atorga anualment l’Associació Espanyola de Directius (AED), és un reconeixement a l’actuació més destacada en l’entorn empresarial.

El jurat, presidit per Isidre Fainé, president de La Caixa i president d’honor d’AED, reconeix la trajectória d’Enric Casi com a máxim executiu de Mango des de 1996 i, especialment, durant el passat exercici, en el qual Mango va obrir un total de 130 botigues, 118 de les quals a l’estranger, en un pas més en l’ambiciós projecte estratégic d’internacionalització de la companyia.

En aquesta edició, el jurat de AED l’han integrat Ramón Adell, president d’AED; José Antich, director de La Vanguardia; Rosa María Arce, directora general de l’Escola d’Organització Industrial “ EOI; Juan Enrique Blasco, president del Consell Directiu de AED Valéncia; Claudio Boada, president del Círculo de Empresarios; Albert Collado, vicepresident d’AED; Tomás Delclós, sotsdirector d’El País a Catalunya; Manuel Gago, president del Consell Directiu d’AED Madrid; Ángel González, delegat d’ABC a Catalunya; Bettina Götzenberger, vicepresidenta d’AED; Carlos Losada, director general de ESADE; Rafael Nadal, director d’El Periódico de Catalunya; Álex Sálmon, director d’El Mundo de Catalunya i Joan Torras, vicepresident d’AED.

El Premi AED al Directiu va ser creat en 1992. Des de llavors, els premiats en les edicions que s’han celebrat han estat Josep Miquel Abad, director del Comité Organitzador de l’Olimpíada de Barcelona ˜92 (COOB) (1992); Josep Botet, conseller delegat de CAPRABO (1993); Adriana Casademont, consellera delegada de CASADEMONT (1994); Josep Mª Pujol, president de FICOSA (1995); Josep Torné, director general de MAI (1996); Pere Prat, president i conseller delegat de Vives Vidal, VIVESA (1997); ex aequo Francisco Belil, conseller delegat de BAYER HISPANIA, i Francisco Martín Frías, director general de MRW (1998); Josefa Sánchez, presidenta de CEDEL (1999); Miquel Lladó, president i director general de BIMBO (2000); Josep Mateu, director general del RACC (2001); José Arcas, president i director general de Nestlé Espanya (2002) i, en 2003, Juan Maria Nin, director general de Banc Sabadell, Sergio Pastor, conseller delegat de Applus+ i Javier Robles, president de Danone Espanya (2003), Mario Armero, president de General Electric per Espanya i Portugal (2004) i Rosa María García, consellera delegada de Microsoft Ibérica en la passada edició.

Perfil professional d’Enric Casi, director general de Mango

Enric Casi  és titulat en Ciéncies Empresarials per la Universitat de Barcelona i auditor titulat. L’actual director general de Mango inicia la seva activitat laboral molt jove i amb 23 anys s’incorpora a la firma Auren Auditors-Consultors, des d’on va començar a col·laborar com a consultor en l’organització de Mango en 1983.

Des de llavors va anar desenvolupant diverses funcions executives en la companyia fins que en 1996 és nomenat director general de Mango. En 2007, Enric Casi ha estat nomenat soci conseller en la constitució del primer Consell d’Administració de Mango.

El jurat del Premi AED ha tingut en consideració la bona evolució de Mango en 2006, amb un increment de la facturació (vendes sense IVA) del 9,8%, passant de 1.144 milions d’euros en 2005 als 1.257 milions d’euros de 2006. Així mateix, l’expansió de l’empresa es va consolidar durant el passat exercici amb l’obertura de 130 botigues. A la fi de 2006, Mango contava ja amb 252 botigues a Espanya i 743 a l’estranger.

En 2006, la plantilla de Mango estava formada per 6.500 empleats directes, sense comptabilitzar franquícies, dels quals 1.650 treballen en la seu central de la companyia en la localitat barcelonina de Palau-solitá i Plegamans. L’edat mitja de la plantilla és de 28 anys i está formada per un 85% de dones.

Des de 2006, Enric Casi és també conseller de l’Associació d’Investigació de la Indústria Téxtil (AITEX). L’any passat també va rebre el Premi al millor Gestor Extern en els Premis Empresa Familiar, organitzats pel setmanari Actualidad Económica.

Casi, que participa com ponent i professor en conferéncies i programes de MBA, és un directiu convençut de la gran importáncia que té el respecte per la naturalesa i compatibilitzar aquesta actitud amb l’activitat económica i social.

AED aglutina a més de  1.700 directius

L’Associació Espanyola de Directius “ AED té la missió de potenciar l’agrupació i representació de directius i professionals de l’ámbit empresarial en tota Espanya. Nascuda el 1996 i amb seu a Barcelona, Madrid i Valéncia, l’associació aglutina actualment a més de 1.700 directius.

En els últims anys, AED s’ha convertit en punt de referéncia de la classe directiva espanyola, grácies a les activitats periódiques i la tasca de les seves comissions. Entre altres iniciatives, destaca que AED és membre fundador i principal impulsor de la Confederació Espanyola de Directius i Executius – CEDE, principal representant de la classe dirigent espanyola amb més de 75.000 membres.

AED és un punt de trobada per a la classe directiva espanyola grácies, principalment, a l’organització d’activitats dirigides a generar l’intercanvi d’idees amb l’objectiu d’impulsar el creixement professional i aportar valor a la classe dirigent.

Veure nota de premsa

Per a més informació i material gráfic:

CLOTET Comunicació & Relacions Públiques
Gabinet de premsa d’AED